Kundeservice er åpen fra Man – Fre 10:00 – 15:00

21 93 76 87 Live Chat

Vekttap med kosttilskudd

mister-ikke-vekt

Fordelene med å gå ned i vekt med kosttilskudd er at du sikrer deg viktige næringsstoffer, samtidig som du går ned i vekt. Vekttap med kosttilskudd hjelper deg å få bedre resultatene ved å gi deg økt energi og hemme appetitten.

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Er du en av dem som føler at du har prøvd alt, men går likevel ikke ned i vekt? Du spiser riktig, du trener riktig og da bør man jo gå ned i vekt, ikke sant? Vel, det er ikke alltid så enkelt som det. Les videre og finn ut hvorfor du kanskje ikke går ned i vekt.

Spiser du for lite?

En av de første tingene folk tenker på når de vil gå ned i vekt, er å spise mindre. Mange kommer i gang og er ekstra entusiastiske på treningssenteret, men opplever at de går ikke så mye ned i vekt, selv med kosttilskudd som skal promotere vekttap. Dette er litt misvisende, fordi hvis du trener mye, og særlig styrketrening, så blir kroppen mer definert og muskuløs. Muskler veier faktisk mer enn fett, men tar mindre plass og gir kroppen et mer definert utseende. Hvis du spiser for lite så får ikke kroppen den energien og de byggesteinene den trenger for å vedlikeholde musklene.

Dette er årsaken til kroppsbyggere er veldig påpasselige med å spise mye når de bygger opp muskler. Når de så vil redusere kroppsfett så begynner de på en diett, men de må også passe på å ikke miste viktige næringsstoffer. Derfor er vekttap med kosttilskudd veldig vanlig blant kroppsbyggere. Naturligvis er det også mulig å miste kroppsfett samtidig som du trener styrketrening, men det er en fin balansegang. Det er lurt å justere kostholdet alt etter hvor aktiv du er for å gå ned i vekt. Hvis du trener mye, bør du spise mer og når du er mindre aktiv bør du redusere matinntaket. Det er også lurt å se på vekttap med kosttilskudd, særlig hvis du trener mye og trenger økt energi.

Ikke hopp over frokosten

Noen liker å dra på jobb eller skolen uten å spise frokost. Det er sant du forbrenner mer fett da, men da blir også kroppen mer døsig og forbrenningen skrus ned. Dette fører også til at mange overspiser ved lunsjtid. Hvis du ikke liker å spise en stor frokost, så kan det være lurt å i det minste ha en lett frokost. Kombiner gjerne vekttap med kosttilskudd for å sikre at du ikke overspiser, mange tilskudd kan hemme appetitten effektivt.

Få nok søvn

Selv om du trener og spiser nok, så kan du oppleve på et viss tidspunkt at vekttapet begynner å jevne seg ut. Mange av oss lever et veldig stressende liv og kaster og slenger seg i senga som en varm potet. Dårlig søvnkvalitet og søvnmangel kan gå utover ditt forsøk på å gå ned i vekt. Selv om du prøver vekttap med kosttilskudd så kan søvnmangel hindre deg i å gå ned i vekt. Netter med dårlig søvn kan føre til mer stress og tretthet som gjør at du presterer dårlig på treningssenteret, og sliter både med å gå ned i vekt og å oppnå andre målsetninger med treningen. I tillegg er det lettere å spise usunt om kvelden hvis du er lenge oppe. Stress kan føre til mangel på vitaminer og mineraler, og derfor kan det være verdt å se på vekttap med kosttilskudd hvis dette er tilfellet for deg.

drikk-vann

Drikk nok og drikk riktig

Vann er selve oljen i maskineriet vårt, og er involvert i svært mange av kroppens prosesser. Drikkevanene våre kan faktisk ha en betydelig innvirkning på vekten og noen små justeringer kan utgjøre en forskjell. Det første man kan gjøre er å kutte ut sukkerholdige drikker, da disse inneholder helt unødvendige kalorier. Til og med sportsdrikker kan inneholde kalorier, og dermed bidra til at man ikke oppnår vektmålsetningene. Lettbrus er forfriskende og godt, men studier har vist at disse faktisk kan bidra til at man legger på seg. Rent vann er best, og må du absolutt ha smak, kan det å ha litt frisk saft fra lime eller sitron i vannet være en sunnere måte å gjøre dette på. Det er i tillegg viktig å holde seg tilstrekkelig hydrert gjennom dagen, så drikk godt med vann, flere liter om dagen.

Medisiner og helseproblemer

Noen ganger kan visse medisiner og helsetilstander gjøre det vanskelig å gå ned i vekt, selv om du bruker kosttilskudd for å prøve å gå ned i vekt. For eksempel hvis du har allergier, diabetes eller føler deg tungsinnet og deprimert, så kan dette gå utover ditt vekttapsprosjekt. Derfor er det lurt å gi deg selv en ærlig vurdering, helst i samarbeid med legen din, før du setter i gang i med et program for å gå ned i vekt. Dette særlig hvis du i tillegg skal benytte kosttilskudd. Selv om mange kosttilskudd inneholder naturlige ingredienser, så bør du også forsikre deg om at du ikke er allergisk mot noe av innholdet.

Når vi blir eldre senkes også forbrenningen: vi forbrenner mindre og har lettere for å legge på oss. I tillegg endrer mange mennesker livsstil når de blir eldre. Når man f.eks. er student er det ofte vanlig å være veldig aktiv og bevege seg mye. Som voksen har man gjerne en bil, spaserer mindre og tar ting mer med ro, og dette blir jo gjerne reflektert rundt midjen. Hvis det er tilfellet så kan du vurdere vekttap ved hjelp av kosttilskudd som kan øke forbrenningen rundt magen og i kroppen forøvrig.