Man - Fre | 10:00 - 15:00

21 40 37 85 Live Chat

Tips for en slankere figur

Mange ønsker seg en slankere figur. Men det er ikke alltid lett å trene regelmessig og spise sunt. Av og til trenger du raske resultater, spesielt dersom du skal på en spesiell tilstelning. Kanskje du ønsker å ha på en rålekker omslagskjole som bare funker på en timeglass-formet figur. Eller du vil ha på et blyantskjørt og forminske lårene litt. Heldigvis er det hjelp å få. Sjekk ut tipsene under som inkluderer råd for korsett trening, kosthold, kroppsholdning og mye mer.

Lekker med slankeundertøy

Hold-in undertøy er kanskje ikke den vakreste antrekket når du tar av deg klær. Men de er aldeles perfekt når du vil forme og stramme kroppen raskt. En annen god ide er å bruke korsett for smalere midje. Å ha på seg korsett kan virke litt uvant, men med litt korsett trening kan du oppnå svært gode resultater.

Kle deg slankere

Velg kun klær som passer din kroppsfasong. Hvis det er deler du er ikke fornøyd kan du f.eks. kle dem i sort eller mørke grå farge. Dersom du vil forstørre ting så er det lurt å bruke mønstre og sterke farger. Det er fort gjort å få en slankere figur med det riktige antrekket. Lær deg hva som passer din fasong best. Kombinerer gjerne din «slanke» klesstil med hold-in undertøy.

Kroppsholdning er viktig

Riktig kroppsholdning kan få deg til se høyere ut og mer tiltrekkende. Det er mange ting du kan gjøre for få bedre kroppsholdning. Øvelser som trener kjernemuskulatur bidrar til bedre kroppsholdning og utseende. Det er også viktig å tøye ut stramme muskler, spesielt når du gjør korsett trening. Yoga og Pilates er fantastiske treningsformer som både styrker og tøyer kroppen. Å være bevisst på hvordan du sitter, står eller går har også mye å si for kroppsholdningen. Spesielt når du gjør korsett trening. Slankeundertøy og korsett trening gir et bedre og slankere utseende når du har god kroppsholdning.

Spis deg til en slankere figur

Du kan faktisk spise deg til et slankere utseende. Unngå mat som gjør deg oppblåst. Slik som enkelte frukter, grønnsaker, bønner og kornvarer. I tillegg bør du unngå å spise mye saltholdig mat, spesielt godteri og junkfood. Korsett trening kan også hjelpe ettersom du vil føle deg raskere mettere. Ettersom korsett trening gjør det vanskelig å overspise.

Se slankere med solbrun kropp

En solfarget kropp kombinert med korsett trening kan gi et slankere utseende. Strategisk brunfarge kan fremheve dine beste trekk. Slik at du skaper en illusjon av en slankere og sunnere kropp. En fin brunfarge kan nemlig fremheve kroppens linjer. Prøv f.eks. selvbruningskrem på sidene av leggene for å skape en illusjon av lengre ben. Kombinerer du dette med korsett trening og kanskje et par flotte høye hæler så blir du straks høyere og slankere.

Lær deg å posere riktig

På Facebook og Instagram ligger det gjerne haugevis med bilder som man gremmes over og som man vil heller slette. Imidlertid kan man øve seg opp til å være fotogen. F.eks. ved å posere med ansiktet og kroppen en skrå vinkel mot kameraet. Gjør poseringsøvelser sammen med korsett trening for å virkelig se slank ut. Prøv å smile med hele ansiktet, være rak i ryggen og holde magen inne.

Hæler gjør deg slankere

Høye hæler er kanskje ikke de mest behagelige skoene. Men et par lekre pumps forlenger benene og gjør dem slankere. Hvis du samtidig gjør korsett trening og har på høye hæler, da får du lett en timeglass-formet figur. Velg din høye hæler med omhu avhengig av fasongen på ben og legger. Hvis du ønsker mer komfort så kan kilehæler være et godt, ettersom de er lettere å gå i.

Ta en rask treningsøkt

En treningsøkt i siste liten kan gjøre deg mer oppmerksom på kroppsholdningen. Hvis du tar deg tid til en ordentlig strekkeøkt så er det også lettere å bevege deg «pent» og se bra ut foran kamera. Tren store muskler slik som magemusklene og armmusklene før du skal ut. Utfør gjerne sammensatte treningsøvelser. Dvs. øvelser som trener flere muskler om gangen samtidig for å spare tid. En rask treningsøkt før du skal ut, hjelper deg å få mer definerte muskler og en slankere fasong. Det er også lurt å bruke slankeundertøy og waist trainer korsettet under treningen, da forbrenner du flere kalorier samtidig også.

Bodywrap for sunnhet og slankere fasong

Bodywrap kan gjerne brukes i kombinasjon med korsett trening. Dette er en flott måte å gå raskt ned i vekt, samtidig som du får umiddelbart slankere fasong med korsett trening. Det finnes ulike bodywrap med ulike ingredienser som kan kombineres med korsett trening. F.eks. bodywrap som detoxer kroppen, fukter og pleier huden. Få et slankere utseende i dag med en kombinasjon av riktige klær, korsett og bodywrap.

Drikk rent vann

En muligens undervurdert måte å forbedre figuren raskt er å endre drikkevanene. Alkoholholdige drikkevarer inneholder ofte en del kalorier, og gjør ikke noe godt for prosessene i kroppen. Sukkerholdige drikker inneholder unødvendige kalorier, og til og med sportsdrikker kan være et mindre optimalt alternativ til rent vann. Light-brus kan være veldig forfriskende, men forskning har vist at disse faktisk kan gjøre at kroppen tar til seg fett. Til og med vann med kullsyre kan gi deg en oppblåst følelse, slik at å gå over til rent, bart vann som tørstedrikk kan gi en rask, slankende virkning. Å drikke et par glass vann kan faktisk gjøre at du spiser litt mindre ved måltider, og å holde deg hydrert med rent vann gjennom dagen kan være noe av det sunneste du gjør.

Ta knekken på usunne vaner

Usunne vaner er en del av livet, og noen gleder må vi jo kunne unne oss uten at det ødelegger alt - men alt med måte. Har du som vane å spise dessert etter måltider? Et tips kan være å slutte helt med dette, eller i det minste å velge et sunt og lett alternativ. Unngå å spise søte snacks gjennom hverdagen, og gå raskt forbi bakerier og godteri-seksjonen på supermarkedet, for å minimere fristelsene. Velg alltid lette meieriprodukter, og unngå matsorter som inneholder mye kalorier men som gir lite næring. Spis saktere ved måltider, og unngå også å spise store måltider - spis heller mindre porsjoner og fordel dem utover dagen i flere måltider.

Les også om hvilken waist trainer er best for deg.