Kundeservice er åpen fra Man – Fre 10:00 – 15:00

21 93 76 87 Live Chat

Tips til å begynne å redusere magefett

Du blir ikke kvitt magefettet ved å kun utføre sit-ups. Det skal litt mer til for å stramme og forme magemusklene.

Det er aldri enkelt å bli kvitt magefett, og det er en misforståelse å tro at det holder å gjøre mange nok mageøvelser for å redusere fett rundt magen. Selvfølgelig vil dette hjelpe, men det må gjøres i forbindelse med å spise riktig og gjøre de riktige øvelsene.

Både menn og kvinner ønsker seg en slank, stram og sexy midje og magemuskler. I motsetning til det mange tror, så er det vanskelig å forme mageregionen din. Dette skyldes at bukfettet legger seg over magemusklene dine, slik at magemusklene ikke blir lett synelig.


Gi din metabolisme en kick-start

Ifølge treningspsykologen Gary Ditsch så har du stor påvirkningskraft på forbrenningen din gjennom din daglige aktivitet og ditt kosthold. Nedenfor følger noen punkter som du kan følge for å påvirke din forbrenning av fett rundt magen.

  1. Alt handler ikke om å løpe eller trene kondisjon. De som utfører styrketrening vil forbrenne flere kalorier dagen etter trening.
  2. Gjør først styrketrening, deretter kondisjon. Studier viser at dersom du løfter vekter i 20 minutter før du utfører kondisjonstrening, så vil du forbrenne mer fett!
  3. Korte, harde intervaller. Forbrenn 200 kalorier på kun 2,5 minutter ved å gjennomføre fem 30-sekunders intervaller med stor motstand og høy intensitet. Hvil deg i 3-4 minutter med lav motstand. Dette kan du gjøre på f.eks. en tredemølle eller en sykkel.
  4. Drikk vann og tygg på noe etter trening. Å drikke vann gjennom hele dagen vil bidra til å holde forbrenningen din i gang. Etter en treningsøkt bør du ta deg en shake, en banan eller peanøttsmør, da dette vil hjelpe deg å gå ned i vekt og bygge muskler.
  5. Intens trening. Ved å gjennomføre en intens treningsøkt på 40 minutter, så vil du forbrenne flere kalorier samt at ditt stoffskifte vil øke umiddelbart.

Topp 3 produkter for forbrenning


Sov, Slapp av & Stress ned

En god søvn og nok hvile er helt avgjørende for deg som jobber for å redusere magefettet. Mange mennesker er ikke klar over hva som skjer i kroppen vår når vi sover. Da skiller den ut og forbruker mange av de viktige hormonene som sørger for at kroppens celler kan fornye seg, reusere appetitten og øke forbrenningen.

Søvn påvirker hormonene leptin og ghrelin som er ansvarlige for å redusere appetitten. Søvnmangler øker din metabolisme, så sørg for at du får minimum 8 timer søvn hver natt, slik at du kan opprettholde en sunn forbrenning. Når du sover i 8 timer hver natt, så bidrar det også til å senke kortisolnivået i blodet ditt. Høye nivåer av kortisol vil bryte ned proteiner til glukose, som igjen omdannes til fett. I tillegg så er det slik at en god søvnkvalitet bidra til en bedre restitusjon.


Hold deg i aktivit

Å holde seg i aktivitet samt gjøre de riktige øvelsene til rett tid samtidig som du spiser riktig, vil bidra til at du reduserer magefettet og bukfettet. Nedenfor finner du 6 fordeler ved å trene for å komme i form, og holde deg der.

  1. Nøkkelen til å forbrenne kalorier. Trening hjelper deg med forbrenningen av kalorier. Jo tøffere og mer intens din trening er, jo flere kalorier vil du forbrenne.
  2. Helsetilstander og sykdommer. Regelmessig trening vil forebygge tilstander som høyt blodtrykk, Diabetes Type 2, depresjoner, leddgikt osv.
  3. Vær glad. Det er bevist at 30 minutter med daglig trening vil bidra til at du føler deg lykkeligere. Det hjelper deg til å slappe av og til å gi deg en bedre selvfølelse.
  4. Øk ditt energinivå. Regelmessig trening vil bidra til å øke dine energinivåer noe som vil hjelpe deg i dine hverdagsaktiviteter. Det vil også ha positive påvirkninger på dine mentale funksjoner, da det øker hjernens kapasitet til å behandle informasjon.
  5. Sov bedre. Når du trener, så blir kroppen din sliten. Det bidrar til å gi deg en raskere innsovning samt en dypere søvn. Dessuten vil du kjenne deg bedre uthvilt når du våkner opp igjen.
  6. Forbedrer ditt seksualliv. Regelmessig fysisk aktivitet gjør kvinner mer opphisset, og menn forebygger effektene av erektil dysfunksjon.

Endre dine spisevaner

I tillegg til trening, så kan riktig kosthold være nøkkelen som hjelper deg til å redusere ditt magefett. Å bytte ut usunn og fet mat med gunstig mat som er bedre for din helse vil hjelpe deg på veien. Det er enkelt å bytte ut mat og drikke med sunnere alternativer. Nedenfor følger noen eksempler som du kan bruke i din hverdag.

Bytt ut fet melk med ekstra lett eller skummet melk. Bytt ut brus med vann, og dropp melken eller bruk en mager type i din kaffe eller te. Når det gjelder mat, så kan det være litt mer utfordrende da det kreves noen forberedelser. Start med å velge brød av helkorn, bruk tynnere kjøttstykker, grill maten heller enn å fritere den, bruk sauser som baserer seg på grønnsaker heller enn fete sauser og reduser ditt daglige saltinntak.


Topp 2 fettblokkere


Hold din væskebalanse vedlike

Det er meget viktig for dine kroppslige funksjoner at du drikker nok og holder din væskebalanse vedlike. 2/3 av kroppen din består av vann, og vann påvirker mange funksjoner i kroppen din– fra å smøre leddene dine til å fjerne kroppsavfall. Når det gjelder vektreduksjon, så er vann effektiv for å redusere appetitten din.

Men det er ikke bare disse tingene vann påvirker. Vann sørger for at du føler deg hydrert, og er kjent for å forbedre din mentale tilstand. Når du drikker vann under dine treningsøkter, så forbedrer du kroppens evne til å presse seg ytterligere og til å gjennomføre mer intense øvelser.

Bestselger for å oppnå flat mage