Man - Fre | 10:00 - 15:00

21 40 37 85 Live Chat

For de aller fleste av oss, så er det å gå ned i vekt en meget vanskelig oppgave. Det er en av årsakene til at det er så populært å bruke kosttilskudd. Kosttilskuddene bidrar på ulike måter til at du kan nå dine mål enda raskere. Et kosttilskudd er dessuten enkelt å innta, og som regel finnes de i form av kapsler som du tar sammen med mat eller vann, 1-3 ganger om dagen. Hvor lenge man skal ta kosttilskuddene varierer noe, men de aller fleste tilskuddene vil ikke gi deg full effekt før etter 2-3 måneder. Det er fordi disse tilskuddene består av naturlige ingredienser som spiller på lag med kroppens egne prosesser. 2-3 måneder er den tiden det som regel tar før disse prosessene når sine fulle effekter. Grønn kaffe kosttilskudd er en av disse tilskuddene, og grønne kaffebønner er supermat som har tatt verden med storm. «Alle» vil ha de magiske bønnene som bidrar til en raskere vektreduksjon. Det er først og fremst klorogensyren som har den ønskede effekten i den grønne kaffen, og vi forteller deg mer om hva som skjer i kroppen din.

Hva er grønne kaffebønner?

Green Coffee bean ekstrakt er ikke noe mer mystisk enn at det er frøene som ligger inne i kaffebærene. Vanlig kaffe som vi drikker, er disse bønnene som er blitt brente. I brenningsprosessen endres noen av kaffebønnenes egenskaper, og derfor er det noen ulike effekter ved inntak av grønn kaffe kontra brent kaffe. Den velkjente smaken av nytraktet kaffe skyldes de brente bønnene. Den grønne kaffen mangler denne aromaen, og er bitter av smak. For mange er grønn kaffe så bitter at de ikke ønsker å drikke den. Derfor er det fint at det finnes kapsler med grønne kaffebønner ekstrakt. Ekstraktet lages ved at de grønne kaffebønnene bløtlegges. Deretter trekkes det ut konsentrater som det lages ekstrakter av.

Hvordan påvirker grønn kaffe kroppen min?

Grønne bønner inneholder både antioksidanter, koffein og klorogensyre. Det er klorogensyren som har den største effekten på vektreduksjonen. Ved brenning av kaffe, så ødelegges denne klorogenforbindelsen, og derfor vil du ikke finne de samme gode effektene i vanlig brun kaffe, som i grønn. Klorogensyren ser ut til å påvirke både blodsukkernivåene, opptaket av karbohydrater og stoffskiftet. Dette skjer i en prosess der det ene påvirker det andre. Klorogensyren har en effekt på den prosessen der mat og næring går gjennom fordøyelsessystemet. Forbindelsen sørger for et redusert opptak av karbohydrater. Dette fører til et lavere blodsukkernivå. Derfor kan det å innta grønne kaffebønner sammenlignes med å leve på en noe redusert karbohydrat-diett.

Finnes det andre helsefremmende fordeler?

Det finnes flere andre helsefremmende fordeler ved grønn kaffe. Generelt sett så vil denne supermaten påvirke måten kroppen vår absorberer og forbruker karbohydrater på. Dette påvirker metabolismen av glukose, og kan spille en viktig rolle i forhold til diabeteslidelser. Det kan også ha positive effekter på blodårene våre, som igjen vil ha stor påvirkning på hjertet vårt.

Spør venner og bekjente om effektene

Har du venner og bekjente som bruker eller har brukt kosttilskudd med grønn kaffe? Spør dem selv om deres erfaringer og hvilke effekter de fikk av dette. Mange studier har vist til at flere opplever store positive endringer i forhold til sin vektnedgang, takket være grønn kaffe. Dersom du nå har bestemt deg for at dette er noe som du også ønsker å teste ut, så husk å rådføre deg med din fastlege dersom du har noen underliggende sykdommer eller går på noen faste medisiner.