Kundeservice er åpen fra Man – Fre 10:00 – 15:00

21 93 76 87 Live Chat

Slik kan du få slankere midje

Du kan raskt og enkelt få en slankere midje hvis du kler deg etter kroppsformen din og bruker Waist Trainer korsettet. Enkelte antrekk vil også fremheve midjen din bedre enn andre. Det er lurt å redusere salt- og vanninntaket, ettersom overflødig vannvekt kan gjøre midjen større.

Slik kan du få en slankere midje

Alle kan få en slankere figur, men det er ikke bare kosthold og slanking som er viktig. Antrekket ditt har mye å si. Enkelte antrekk kan gjøre at du ser tykk ut. Derfor er det viktig å handle klær som passer til din kroppsform og fremhever dine beste trekk. Noen bukser, spesielt jeans er laget for de med større hofter, mens andre er for mindre hofter. Hvis du bruker et stort belte så vil du også skape en illusjon av en mindre midje. Det er lurt å ha med en venn når du skal shoppe, eller å be butikkassistenten om gode råd. Sjekk ut antrekket fra flere ulike vinkler og speil. Det er ikke alltid speilene i klesbutikken viser et korrekt bilde, og noen gjør deg slankere enn det du faktisk er. Av den grunn er det nyttig å ha med en venn som vil være ærlig om hva han eller hun synes.

Korsett-trening med Waist Trainer

I tillegg finnes det korsetter som såkalte waist trainers som holder kroppen fast og stram, uten at det oppleves som ubehagelig. Når du bruker en korsett for smalere midje så slipper du å dra inn magen, og du får en slankere kroppsfasong umiddelbart. Hvis du skal ta bilder og vil se slank ut med liten midje, så bør du lære å posere foran kameraet. Øv litt foran speilet og sjekk hvilke vinkler som får frem den beste versjonen av deg.

Reduser vannvekt

Overflødig vannvekt kan gi deg et tykkere utseende enn nødvendig. Mange av oss har et veldig høyt saltinntak fra mat og drikke. Dersom du reduserer saltinntaket så vil også kroppen kvitte seg med overflødig vann. Dette er veldig vanlig i Hollywood-filmer hvor skuespillere vil se slanke og veldefinerte ut. For å forberede seg til scener hvor kroppen vises, så reduserer de vannvekten så mye som mulig. Du kan også gjøre dette på en trygg måte ved å drikke mer vann. Det høres kanskje motsigende ut, men når du drikker mye vann så skilles også saltet ut av kroppen og vannvekten reduseres. I kombinasjon med trening med waist trainer kan du raskt få en fastere figur med mindre midje.

Fiks på usunne vaner

Hva du drikker gjennom dagen for å slukke tørsten kan ha innvirkning på midjen. Sukkerholdige drikker gir deg unødvendige kalorier, og lettbrus har også vist seg å føre til at man legger på seg. Vann med kullsyre kan gi deg en oppblåst følelse, og kan gjøre at magen ser litt større ut. Det kan faktisk være bra å spise gjennom dagen, da dette kan gi kroppen en jevn tilgang på energi, men da gjelder det å spise riktig. For snacks og mellommåltider, velg sunne alternativer som frukt, nøtter, yoghurt eller musli. Gjør det enklere for deg selv, og gå raskt forbi bakerier og godteriavdelingen i butikker. Det er lurt å velge lette meieriprodukter når det er mulig, og unngå store måltider - spis heller mange mindre måltider gjennom dagen. I tillegg kan det hjelpe å spise sakte ved måltider.

Få ned stressnivået

Stress et sett med fysiologiske reaksjoner som skal beskytte kroppen mot påkjenninger, og er i utgangspunktet en sunn og positiv ting, i hvert fall for belastninger som er kortvarige. Det skilles ut hormoner som skal klargjøre energi og gjøre muskler og organer egnet for å håndtere utfordrende hendelser. De hendelsene vi opplever i våre liv i dag er derimot ofte annerledes enn de våre forfedre var utsatt for. I stedet for å være på flukt fra sultne bjørner, kan en typisk stressende hendelse i dag være å rekke å få barna klare til barnehagen i tide, eller å avslutte jobbprosjekter innenfor frister og budsjetter. Det er funnet direkte sammenheng mellom langvarig stress og vektøkning, så det å redusere stress er viktig.Tips for dette kan være å ta seg tid til en rolig gåtur, å ta et langt bad og å redusere arbeidsmengden som du har i jobben og hjemme. Stress er også psykisk: se nærmere på hvordan du håndterer utfordringer. Er det andre måter å gjøre dette på, som lar deg ha et roligere og mer avbalansert forhold til alt som skjer?

Rens kroppen innvendig

For at kroppen skal både føles bra og se bra ut, er det viktig at alt er bra innvendig. Noen ganger kan oppblåst mage gi deg overdrevet stor midtdel. Hvis du overspiser eller spiser mye gatekjøkkenmat, så kan det være lurt å gi magen en pause. Spis heller mye fiber og sunnere mat for å hjelpe fordøyelsen. Du vil både føle deg bra og se bedre ut etter hvert som du går over til sunnere mat, og kan unngå problemer som oppblåsthet eller forstoppelse. Det blir også mye behageligere å gjøre korsett-trening med en waist trainer.

Massasje og spabehandling

Velvære er veldig viktig for at du skal se bedre ut. Mange av oss opplever stress i hverdagen og dette synes både ved mørke ringer rundt øynene og anspente muskler. Ta deg tid til å besøke en spa eller få en massasje for å virkelig slappe av. Da blir det lettere å ha riktig kroppsholdning og bruk av korsett slik som waist trainer blir mer effektivt. Behandlingsformer slik som body wrapping kan også hjelpe deg med å kvitte deg med giftstoffer i kroppen. I tillegg kan badstu hjelpe deg til å svette ut urenheter og giftstoffer, og øke kroppens velvære.