Kundeservice er åpen fra Man – Fre 10:00 – 15:00

21 93 76 87 Live Chat

Effektiv Fettforbrenning

Kan man forbrenne 40 kalorier på 15 minutter uten å svette? Det finnes en måte! Ikke trykk på snooze knappen, stå opp, puss tenner, tørk bort morgenrusken fra øynene og start på tøyvasken som du har utsatt i noen dager. Når alle klærne er ferdigvasket henger du dem opp til tørk. Deretter tørker du støv og tar en runde med støvsugeren, og vær nøye!

Ferdig med alt? Flott! Slå deg ned. Gratulerer, du har nettopp brent bort 40 eller kanskje flere kalorier på under en time. Ren magi! Eller kanskje ikke helt. Kroppen vår er skapt for å forbrenne kalorier. Alt du egentlig trenger å gjøre er å bevege deg. Daglige arbeidsoppgaver er alt som trengs for å sette "motoren" i gang. Denne fettforbrenningen du nettopp deltok i, (med mindre du leser dette i senga) er akkurat den samme som du betaler medlemsavgift for ved et treningssenter.

Forbrenning

Forbrenning er et ord du sikkert har hørt en del ganger. For eksempel i form av treg forbrenning og rask forbrenning. Men hva er forbrenning, egentlig? Enkelt sagt, er det alle de ulike kjemiske reaksjonene som skjer i kroppen din 24 timer i døgnet, som holder deg i live. Forbrenning er de prosessene hvor mat blir omgjort til energi, og denne energien blir brent av for at håret skal vokse, hjertet banke, leveren pumpe ut galle og lungene overføre oksygen i blodet.

Se på forbrenningen som ditt indre 24-timers drivstoff. Forestill deg at flertallet av kaloriene blir forbrent mens du gjennomfører en anstrengende aktivitet som å sykle, svømme, eller tar tiende forsøk på splitten på dansegulvet. Dette brenner faktisk de fleste av dine kalorier. Dette er selvfølgelig ikke en oppskrift på slanking. Joda, du kommer til å brenne kalorier, men om du ikke prioriterer tid til regelmessig anstrengende aktiviteter, vil du ikke forbrenne fullt så mye

Som med folk flest gikk ikke nyttårsforsettene som planlagt. Det lokale treningssenteret har blitt så vant til å se deg at du og de ansatte der er på fornavn. Dietten har vært så streng at du til og med lastet ned en app som teller ditt kaloriinntak. Fortsatt så nådde du ikke dine fettforbrenningsmål og spørsmålet du sitter med er, “hvorfor ikke”? Jakten på muskelmasse, smart ernæring og intens trening er de viktigste stegene. Som sagt kan du ikke bare brenne kroppsfett uten hardt arbeid på treningssenteret.

Noen nøye sammensatte fettforbrenningspiller kan faktisk øke effekten av ditt harde arbeid, og gir deg ekstra ammunisjon i krigen mot kroppsfett.

Hva er alternativene?

Kostholdsmarkedet er oversvømmet med produkter som skal stimulere fettforbrenning, øke energiutnyttelsen og samtidig redusere appetitten, eller blokkere opptaket av karbohydrater og fett i kroppen.

Velg riktig produkt

Det finnes tusenvis av produkter på markedet å velge mellom, så det å finne den rette fettforbrenner for deg og dine mål er ikke alltid så enkelt. Det er noen generelle steg som kan hjelpe. Fettforbrennere faller vanligvis inn i to hovedkategorier: sentralstimulerende og ikke-sentralstimulerende. Sentralstimulerende refererer til midler som påvirker nervesystemet direkte, slik at dets prosesser endrer måten de regulerer kroppens funksjoner på. Ikke-sentralstimulerende produkter endrer gjerne kroppens prosesser direkte, for eksempel ved å endre kroppens evne til å utnytte glukose som energi.

Belly Fat Burner fra MaxMedix er et godt alternativ innen sistnevnte kategori. MaxiMedix har laget en kapsel som er basert på naturlige ingredienser som fokuserer på å forbrenne fettet rundt midjen, redusere appetitten og redusere søtsuget.

Studier har vist at bestemte fettforbrenningsprodukter har en viss virkning, og sammen med en god treningsplan og et variert kosthold kan disse gi deg gode resultater. Gjør dette konsekvent over tid og se hvordan du vil se bedre ut fra måned til måned, eller til og med uke til uke.

Kan forbrenningen også stimuleres med riktige matvalg?

Det er faktisk noen grep man kan ta i matveien for å legge forholdene til rette for en høyest mulig forbrenning. Proteinrik mat er det første. Å erstatte noen av kaloriene fra fett og karbohydratene i maten med kalorier fra proteiner, kan utgjøre en forskjell. Å bryte ned proteiner er i seg selv en prosess som krever energi. Når kroppsbyggere vil bygge muskelmasse er mye protein i kosten viktig, men dette gjelder også når man vil brenne bort fettet samtidig som man ikke taper muskelmasse. Gode eksempler på sunn, proteinrik mat er hvitt kjøtt som kylling og kalkun, tofu, meieriprodukter og bønner. Forskning har vist bønner inneholder noen typer stivelse som gjør at en del av kaloriene i bønnene ikke tas opp av kroppen. I tillegg er bønner veldig mettende. Å begrense karbohydrater til komplekse fremfor enkle karbohydrater vil også være positivt. Matsorter som grove kornprodukter, frukter som pærer og epler, i tillegg til grønnsaker og brun ris vil hindre at blodsukkeret får høye topper og bunner, og dermed sørge for en jevn tilførsel av energi til kroppens celler. Dette vil være godt både for forbrenning og for å hindre at det lagres mer fett i kroppen. Jevn tilførsel av rent vann er også viktig, ikke bare for forbrenning av energi, men for at alle kroppens prosesser skal fungere optimalt. I tillegg, som et tips for vekttap, kan du drikke et par glass vann like før hvert måltid. Kroppen tolker dette nemlig på samme måte som mat. Du vil føle deg mett etter mindre inntak av mat, og dermed spise litt mindre.